خواص عسل و سیر برای لاغری؛ معجونی از دل طبیعت که رفع کننده چاقی است

 

لاغری و رفع چاقی به ویژه چاقی شکمی یکی از مهمترین دغدغه هایی است که این روزها بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد. از رژیم های غذایی گرفته تا مصرف برخی داروها همگی به عنوان بهترین روش های لاغری مطرح هستند و هر فردی بسته به اطلاعات خود به یک یا تعدادی از این روش ها مراجعه می کند. در بین روش های طبیعی برای لاغری، مصرف عسل و سیر از گذشته تا امروز به عنوان یک راهکار عملی و قطعی برای درمان چاقی مطرح بوده است.

خواص عسل و سیر برای لاغری آنقدر واضح است که نیاز به توضیح و تفصیل نیست. کافی است شما همین امروز تصمیم بگیرید تا با یکی از روش های مصرف عسل و سیر، شروع به روند برطرف کردن چاقی کنید. در عرض کمتر از یک ماه شاهد معجزه لاغری خود خواهید بود. با کمترین عوارض جانبی برای افرادی که مشکل خاصی در دستگاه گوارش یا غدد درون ریز خود ندارند.

لاغری با عسل و سیر یک رویا نیست اما باید با احتیاط مصرف شود. سیر یک ماده نفخ آور بوده و برای همه افراد مفید نیست. در نتیجه ممکن است مصرف خودسرانه سیر عوارض جانبی به همراه داشته باشد. همچنین مصرف عسل طبیعی برای افراد مبتلا به دیابت که متاسفانه اکثرا به چاقی نیز مبتلا هستند، باید با احتیاط کامل انجام شود.

بیشتر در مورد خواص عسل و سیر بخوانید:
؛؛   عسل و سیر؛ یک ترکیب شفابخش برای انسان ها
؛؛   چهار روش استفاده از عسل و سیر برای درمان بیماری ها

در این مطلب سعی کرده ایم به خواص عسل و سیر برای لاغری و همچنین روش مصرف این دو ماده طبیعی با هم بپردازیم. در انتها نیز باز هشدارهای مهم در مورد معجون سیر و عسل طبیعی را بیان خواهیم کرد تا با دقت بیشتری از این داروی لاغری استفاده کنید.

چرا عسل و سیر؟
عسل و سیر هر دو خواصی برای لاغری دارند. با این حال ترکیب این دو ماده با هم می تواند معجزه ای برای لاغری شما ایجاد کند. نکته جالب توجه در مورد این دو ماده طبیعی این است که ترکیب آن ها با هم می تواند هم نیازهای بدن را برطرف کند و هم از بروز بسیاری از بیماری ها در حین لاغر شدن جلوگیری به عمل آورد.

کاهش میل به غذا با معجون عسل و سیر
اولین دلیلی برای استفاده از این معجون به منظور لاغری به ویژه لاغر شدن ناحیه شکم، کاهش میل به غذا است. اگر با معده خالی اقدام به خوردن این معجون کنید، میل و هوس شما نسبت به غذا کاهش پیدا می کند. این یعنی غذای کمتری خواهید خورد و در نتیجه به مرور میزان مواد غذایی وارد شده به بدن شما که منجر به چاقی می شوند نیز کمتر می شود. تمامی این ها نتیجه ای جز لاغری ندارد.
یکی از دلایلی که بسیاری از افراد دچار چاقی شکمی می شوند، ولع به خوردن خوراکی ها بیش از نیاز است. این ولع با تمرین و ممارست رفع می شود؛ با این حال مصرف عسل طبیعی به همراه سیر نیز می تواند این ولع کاذب را خاموش کند.

چربی سوزی با معجون سیر و عسل طبیعی
هم عسل و هم سیر چربی سوز هستند. مصرف این مواد طبیعی علاوه بر اینکه کمک می کند تا ولع کمتری برای خوردن داشته باشید، به مرور باعث آب شدن چربی های بدنتان می شود. به ویژه چربی های دور شکم با مصرف عسل و سیر به خوبی رفع می شوند. این خاصیت چربی سوزی در عسل طبیعی نیز به تنهایی برای درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرد و حالا اضافه شدن سیر به آن، معجونی به نظیر می سازد.

تامین نیازهای بدن در دوران رژیم لاغری
شاید مهمترین ویژگی معجون سیر و عسل طبیعی این است که می تواند در کنار کمک به لاغری، به عنوان یک تامین کننده فوق العاده عالی برای بدن نقش ایفا کند. این یعنی شما با یک خوراکی خوشمزه، لاغر کننده و تامین کننده بسیاری از مواد مورد نیاز بدن هستید که حتی می تواند به رفع بیماری های جانبی در بدن شما هم کمک کند.

از دیدگاه طب سنتی، معجون سیر و عسل طبیعی یک مقوی معده و سیستم گوارشی است. به همین علت برای بسیاری از افراد –و البته نه برای همه– این معجون برای رفع مشکلات گوارشی تجویز می شود. همچنین هم عسل طبیعی و هم سیر برای رفع کلسترول و تنظیم فشارخون موثر هستند. کمک به سلامت کبد نیز از دیگر خواص هر دو این مواد طبیعی است که در کنار هم می توانند قوی تر عمل کنند. علاوه بر این، عسل طبیعی به همراه سیر خام می توانند به تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کمک کنند. موضوعی که در دوران رژیم لاغری واقعا مهم و حیاتی است.

روش درست کردن معجون سیر و عسل
برای درست کردن معجون سیر و عسل طبیعی، به یک ظرف شیشه ای دارای درب محکم نیاز داریم که تقریبا حجمی برابر با یک لیوان داشته باشد. حدودا 10 حبه سیر را خرد کرده یا آن را می کوبیم تا له شود. هرچه سیر خرد تر شده باشد، امکان نفوذ عسل طبیعی به بافت های آن بیشتر بوده و خواص معجون سیر و عسل بیشتر می شود. سپس عسل و سیر را درون ظرف دردار می ریزیم به گونه ای که سیرها خرد شده میان عسل ها غوطه ور شوند.

بعد از مخلوط کردن سیر و عسل درون ظرف، حباب های هوا را از لا به لای آن خارج کنید تا مشکلی ایجاد نشود. سپس درب ظرف را محکم ببندید و به مدت 2 هفته آن را درون یخچال نگهداری کنید. پس از مدت زمان دو هفته، معجون آماده مصرف است و می توانید آن را میل کنید.

روش مصرف سیر و عسل


دو نوع روش مصرف برای معجون سیر و عسل بیان می شود که هر دو آن ها برای لاغری مناسب هستند. این دو روش عبارتند از:

*    مصرف عسل و سیر در صبح ناشتا با شکم خالی
*    مصرف عسل و سیر شب قبل از خواب


انتخاب از بین این دو روش وابسته به شرایط جسمی شما دارد. با این حال به نظر می رسد در هر دو ایمن حالات، امکان لاغری وجود دارد. البته برخی توصیه می کنند اگر می خواهید خیلی زود چاقی شکمی خود را از بین ببرید، مصرف معجون سیر و عسل طبیعی در هنگام صبح با شکم خالی بهتر است. برخی متخصصان رژیم درمانی، استفاده از این روش را یک روش سریع برای لاغری شکمی می دانند.

با این حال باید توجه دشاته باشید که اگر معده حساسی دارید، این روش نمی تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود. در هر صورت بهتر است قبل از مصرف این معجون، با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه از این معجون لاغری باید حداقل چند هفته به صورت مستمر آن را میل کنید. در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشید با مصرف چند روزه به نتیجه دلخواه برسید.

سخن آخر !
معجون سیر و عسل برای لاغری معجزه می کند. کافی است آن را به درستی تهیه کنید و به صورت اصولی مصرف کنید. مشورت با متخصص طب سنتی در این زمینه نیز می توان به شما کمک کند